مجله میک آپ

انواع سبک های آرایشی یا انواع آرایش صورت

سبک های آرایشی به معنی چگونگی نحوه آرایش و میزان استفاده از رنگ ها در میکاپ صورت می باشد. در هر سبکی میزان استفاده از رنگ ها در اجزای مختلف صورت متفاوت است.

از سبک های آرایشی ( مدل های آرایشی ) معروف می توان به سبک کلاسیک، سبک اروپایی، سبک شرقی، سبک عربی، سبک هالیوودی سبک خلیجی، سبک هندی اشاره کرد. هر کدام از سبک های آرایشی دارای مجموعه ای وسیع از رنگ ها و مدل ها می باشند.

۱ . سبک کلاسیک

سبک کلاسیک بر این مبنا طراحی شده است که اگر چشم ها به صورت غلیظ آرایش شده باشد باید از رژ لب های ملایم استفاده کرد و بلعکس. یعنی در صورت استفاده از رژ لب های غلیظ مانند قرمز ، زرشکی و … باید از سایه های ملایم تری در ناحیه چشم ها استفاده نمود. در میکاپ کلاسیک استفاده از خط چشم و رژگونه بلامانع است اما بیشتر بر روی آرایش لب و آرایش چشم تاکید می شود.

۲ . مدل اروپایی ( آرایش لایت )

به سبک اروپایی به دلیل استفاده از رنگ های بسیار ملایم آرایش لایت نیز گفته می شود. در این سبک نسبت به تمام مدل های آرایشی از رنگ های ملایم تری استفاده می شود و میزان استفاده از رنگ ها در اجزای صورت به یک اندازه می باشد. در میکاپ لایت هدف بیشتر پوشاندن نواقص صورت و ایجاد تغییرات کوچک برای زیباتر شدن صورت می باشد تا به چشم آمدن رنگ های آرایشی.

۳ . سبک شرقی

در میکاپ شرقی از رنگ های شاد و زنده مانند سبز و آبی و صورتی برای آرایش چشم استفاده می شود، همچنین استفاده از رنگ های شاد برای لب نیز محدودیتی ندارد بنابراین شاهد یک میکاپ رنگی در این سبک خواهیم بود که بسیار به چشم می آید.

۴ . مدل عربی و آرایش غلیظ

در میکاپ عربی به دلیل استفاده از رنگ های گرم و تیره به میزان بالا شاهد یک آرایش غلیظ خواهیم بود. استفاده زیاد از رنگ های چرب و براق باعث شلوغ شدن و تغییرات زیادی در چهره فرد می شود و اصلا هیچ شباهتی به سبک های آرایشی دیگر ندارد. در این سبک در تمام اجزای صورت ( چشم ، ابرو ، گونه و لب  ) استفاده از رنگ های تیره بلامانع است. ابروهای پررنگ ، خط چشم بلد و سایه های گرم ، گونه های برجسته و رژ لب غلیظ از ویژگی های بارز سبک عربی می باشد.

۵ . سبک هالیوودی

در میکاپ هالیوودی سعی می شود تا با استفاده از آرایش میان اجزای صورت تناسب خاصی برقرار کرد. در این سبک تنها از رنگ های نزدیک به رنگ پوست استفاده می شود تا چهره حالت طبیعی خود را حفظ کند. در سبک هالیوودی میان آرایش چشم و لب تفاوت زیادی وجود دارد. چشم ها را با استفاده از یک سایه تیره و یا خط چشم کمی بلد کرده و از یک برق لب یا رژ بسیار ملایم نزدیک به رنگ لب برای آرایش لب ها استفاده می شود، یکی از ویژگی های آرایش هالیوودی ابروهای طبیعی و بدون آرایش می باشد زیبایی این سبک را دو چندان می کند.

۶ . سبک خلیجی و استفاده از رنگ های شاد

در میکاپ خلیجی بیشتر تمرکز روی آرایش چشم می باشد. در این سبک از سایه چند لایه ای و کشیده با رنگ های مختلف و براق مانند سرمه ای ، طلایی و صورتی استفاده می شود. خط چشم های غلیظ نیز در این مدل کاربرد زیادی دارد. مژه مصنوعی های پرپشت و بلند مناسب این سبک می باشد همچنین در قسمت گونه و لب از رنگ های شاد و براق استفاده می شود. در برخی مدل های آرایش خلیجی از طرح و نقش های مختلف نگینی در گوشه چشم به کار برده می شود همچنین سایه روشن در قسمت های مختلف صورت ب وفور دیده می شود.

۷ . سبک هندی

در میکاپ از رنگ های تیره متمایل به قرمز برای زیرسازی آرایش به کار می رود و در تمام اجزای صورت از رنگ های گرم و براق استفاده می شود. در این مدل معمولا رنگ ابرو ها مشکی بوده در طیف رنگی سایه چشم متناسب با رنگ لباس می باشد. استفاده از رژگونه و رژ لب های غلیظ مانند قرمز و زرشکی برای این سبک مناسب می باشد.

در میان برخی سبک های آرایشی تفاوت بسیار کوچکی وجود دارد که تشخیص را برای افراد سخت می کند. دنیای آرایش و میکاپ بسیار وسیع و پیچیده می باشد که برای تسلط کامل به همه قواعد و قانون آن نیاز به تجربه فراوانی دارد. در صورت داشتن ذوق و علاقه و خلاقیت به خرج دادن همراه با رعایت نکات و قواعد مربوط به هر سبکی می توان مهارت کافی را به دست آورد.