Uncategorized, مجله میک آپ

پرایمر چیست و کاربردها و انواع پرایمر ۱

پرایمر چیست و چرا باید استفاده کنیم؟

پرایمر یک زیر ساز و پایه آرایش هست که به عنوان بیس براى میکاپ استفاده میشه! ما در این مطلب به شما دلیل اینکه چرا باید پرایمر استفاده بشه و همچنین نحوه استفاده از اون ها رو میگیم و در آخر میتونید تصمیم بگیرید که آیا از پرایمر استفاده کنید یا نه و با انواع پرایمر آشنا میشید (پرایمر صورت، مژه و لب) و همچنین در خصوص عوارض پرایمر هم صحبت میکنیم، راستی مزیتهای استفاده از این محصول رو هم میتونید در این مطلب بخونید پس با ما همراه باشید.

پرایمر چیست ؟

قبل از کرم پودر و بعد از مرطوب کننده استفاده میشه و پوستتون رو آماده ی میکاپ می کنه. پرایمر ها معمولا منافذ باز پوست رو موقتا تا حدى کاور میکنن، و پوست رو صاف و یکدست میکنن! معمولا پرایمر ها پوست رو مات میکنن اما پرایمر هایى هم وجود دارن که مات کننده نیستن مثل پرایمر هاى روغنى! پرایمر دوام آرایش رو بالا میبره و باعث میشه پوست صورت دیرتر و کمتر عرق کنه و آرایش از روى صورت پاک نشه!

نکات خیلی مهم

• نیازى نیست پرایمر رو به همه جاى پوست بزنید!

• فقط قسمت هاى چرب و یا منافذ دار پوست بزنید، کافیه!

• پرایمر رو به زیر چشم نزنید! چون پوست زیر چشم نازکه و پرایمر باعث میشه کانسیلرتون دور چشم بماسه!

چند مدل پرایمر داریم؟

خب همونجوری که هر قسمت از بدن مانند چشم، لب و… نیاز به آرایش داره پس حتما نیاز به زیر سازی مخصوص به خودشو خواهد داشت که بتونیم یک آرایش یکدست و ماندگار داشته باشیم. و مثل خیلی از محصولات دیگه این نوع وسایل آرایشی هم در بازار در انواع مختلف  و مدل های گوناگون پیدا میشه و دسته بندی اون برای اساس پوست (خشک ، نرمال و چرب) و همچنین مایع و کرمی میشه پیدا کرد.

اگر از یک آرایشگر و حتی متخصص زیبایی بپرسید که چی استفاده کنم که خوب باشه بهتون خواهد گفت که پرایمر های مات کننده برای افرادی که پوست چرب دارن خیلی بهتر جواب میده و ماندگاری آرایش رو طولانی تر میکنه و مانع برق زدن پوست به دلیل ترشح غده های چربی میشه. البته این رو هم اضافه کنم که اگر پوست پلک شما چرب است، از پرایمرهای مات استفاده کنید.

یکی از ویژگی های پرایمرها اینه که انواع چروک‌های سطحی، عمیق و حفره‌های پوست را پوشش میدهند توجه داشته باشید که در بازار پرایمرهای رنگی هم وجود داره که میتونید از رنگ های مختلف اون برای کاربردهای مختلف استفاده کنید برای مثال: از رنگ سبز آن برای محو جای انواع لک و جای جوش و رنگ نارنجی برای لکه های قهوه ای پوست و تیرگی های زیر چشم استفاده کنید. ولی خب این آرایش سلیقه ای هست و هرکسی میتونه با سلیقه خودش آرایش کنه.

پس در کل پرایمر میتونه کارهایی رو انجام بده که خیلی از بانوان برای زیباتر شدن بهش نیاز دارند. در زیر به طور خلاصه کارهایی که یک پرایمر خوب می تونه انجام بده رو بهتون میگیم.

پرایمر مژه چیست ؟

یکی از رایج ترین نوع پرایمرهای موجود در بازار که جدیدا خیلی زیاد استفاده میشه پرایمر مژه هست، پرایمر مژه باعث میشه ریمل به آسانی روی مژه سر بخوره و همین طور ماندگاری بیشتری داشته باشه در نتیجه با خریدن پرایمر دیگر نیازی نیست پول زیادی برای خرید ریملهای حجم دهنده و پرپشت کننده مژه بدهید.

پرایمر لب

این نوع پرایمر برای از بین بردن خط و صاف کردن لب طراحی و ساخته شده، پیشنهاد میکنم در روزهای گرم برای بالا بردن ماندگاری رژ های خود از پرایمر لب استفاده کنید. توجه داشته باشید که از فواید پرایمر لب این است که مانع خشک شدن لب ها خواهد شد.

معجزه پرایمر

  • جوان سازی پوست : پرایمر با درخششی که در پوست ایجاد میکنه پوست شمارو جوان و زیباتر نشان میدهد.
  • روشن سازی پوست : پرایمر به تنهایی نیز قادر به روشن کردن پوست های تیره و کدر هست. و این ویژگی یکی از دلایل اصلی خرید این محصول می تواند باشد.
  • نرم کنندگی فوق العاده : خیلی از مواقع ما با زدن نرم کننده ها زیر کرم پودر می خواهیم خشکی پوست را از بین برده و کرم پودر روی صورت خوب به نظر بیاید ولی با استفاده از نرم کننده های دست و صورت این کار نتیجه خوبی به همراه نمی آورد. پرایمر با ایجاد نرم کنندگی فوق العاده روی پوست یک زیرساز عالی می باشد. با این کار کرم پودر یکدست بر روی پوست پخش شده و صورت حالت هلویی پیدا می کند.
  • پوشاندن تیرگی های صورت : با پرایمر می توانید پوستی یکدست داشته باشید. خیلی از بانوان در اثر اتفاقات متفاوتی پوست صورتشان به حالت چند رنگی در میاید قرمز یا قهوه ای. با پرایمر به راحتی میتوان این تیرگی ها را پوشش داده و صورتی یکدست و زیبا داشته باشید.